dinsdag 6 september 2011

Ochtendgloren

6.50 s'morgens op de camping. Veel te vroeg. Zip-zzzziiiiip-zzzzzziiiiiiip, het geluid van drie ritsen maakt me wakker. Matthijs gaat naar de wc. Met moeite wurm ik me uit m'n slaapzak, ik ga ook meteen maar even. Het gras is nog nat. Het lijkt wel ochtendspits in de natuur. Aan alle kanten hoor ik koeien loeien, hanen kraaien. De zon is net op, de dag begint! Wow, wat is dit prachtig! Ik haal mijn fototoestel en loop het weggetje op dat langs de camping loopt. Flarden mist geven diepte aan de heuvels in de verte. Dit schouwspel is voor de stille bewonderaar. Wie zou nog blijven slapen als je wist van zoveel schoonheid? De zon stijgt zienderogen, de mist verdwijnt. Ik kruip toch nog even mijn warme bed in. Het belooft een mooie dag te worden.



1 opmerking:

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!