woensdag 14 september 2011

Bloemetje op woensdag-Zonnebloemen

Ben je ook zo dol op zonnebloemen? Ik eerlijk gezegd niet. De kleuren bruin-geel doen me aan bijen en wespen denken, niet mijn favoriete combinatie. In een boeket vind ik ze vaak zo stijf, beetje grof met hun harige steel. Maar een heel veld, een hele heuvel vol van die oversized bloemen blijft mooi! Daar komen ze ook het beste tot hun recht, vind ik. En voor mij is het dan ook het zomergevoel dat die bloem opwekt waar ik vrolijk van word, meer dan van de bloem op zich. Maar dit bloemetje op woensdag is een uitzondering. Deze zomer zaten we op een camping in Frankrijk "Les tournesols de ..." (op de puntjes staat een plaatsnaam), "De zonnebloemen van ...". In augustus waren de zonnebloemen daar al ver over hun hoogtepunt heen. Koppen hingen al slap, bladeren waren zwart/bruin uitgeslagen. Dus: dan maar zelf zonnebloemen maken! Dus ik aan de haak, en met een patroon gevonden op Annemaries Breiblog was dit het resultaat: een ketting/slinger van 5 zonnebloemen! En deze verleppen nooit! Cadeau gedaan aan de eigenaresse van de camping (natuurlijk dol op Tournesols!) en die was er superblij mee. Dus voor mij heeft dit gehaakte bloemetje vrolijke bruin/gele herinneringen aan een heerlijke zomer. Fijne woensdag! En kijk ook even op de site van Veronique voor meer bloemetjes.


6 opmerkingen:

  1. Zonnebloemen zijn ook niet echt mijn favoriet maar deze gehaakte zijn wel heel leuk. Lief om ze aan de eigenaresse van de camping te geven.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je die superleuk gemaakt zeg! Zonnebloemen vind ik wel leuk bij anderen maar zelf koop ik ze ook nooit, wellicht ook door de kleur...

    Fijne dag nog!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn leuk, al vind ik zonnebloemen op zich helemaal niks. Groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonnebloemen vind ik wel mooi... Maar deze nog veel mooier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marleen, ik wil even doorgeven dat ik je getagd heb! Kijk maar even op mijn blog....het is geen verplichting!
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,
    ik ben via, via op jou blogje terecht gekomen. Ik ga meteen een linkje leggen zodat ik je gemakkelijk kan volgen.
    Liefs en tot gauw...
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!