woensdag 18 mei 2011

Prikkelbare traktatie

Snoep verstandig... eet een cactus! Matthijs was vorige week jarig en dus was het weer tijd voor een traktatie op school. Altijd een leuke crea-uitdaging! Ik heb al heel wat afgeknutseld (vishengels, lollybloemen enz). De afgelopen jaren had ik het makkelijk: het liefst trakteerde hij cakejes met roze (!) glazuur en een parapluutje erop. Maar dit jaar moest het iets anders worden. Zoals wel meer dit jaar anders wordt... hij is echt in een nieuwe ontwikkelingsfase met nieuwe interesses. Mijn uitdaging bij een traktatie is altijd dat het low-budget maar toch leuk is. En het liefst niet te ongezond. Dus kwam ik terecht op de site gezondtrakteren. Echt een aanrader! En dit is het resultaat:

Zo begon het: een oude bloempot uit de schuur, gevuld met oasis. Hele komkommer erin geprikt, keien uit de tuin eromheen. Lijkt al echt hè.

Bij de Lidl snoeptomaatjes gekocht en bij de AH snoepkomkommertjes (voor de zijtakken), en snoeppaprikaatjes. Met prikkertjes blokjes kaas, worst, cocktailworstjes (die waren als eerste op!), tomaatjes, druifjes enz in de stam. Voor de meesters en juffen hadden we ook iets gezonds: snoepgroentemandje. Uiteindelijk bleken de paprikaatjes toch iets te gezond van het goede, maar het stond wel leuk. Reactie van de meester: ik voelde me meteen de hele dag fit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!