vrijdag 22 april 2011

Goede Vrijdag

De folders met de Paasaanbiedingen kunnen bij oud papier, ik heb mijn boodschappen voor dit weekend weer in huis. Extra veel dit keer. Zondag is het feest, dus er mag lekker gegeten worden.
Vandaag is het Goede Vrijdag. Tussen alle boodschappen door denk ik aan het sterven van Jezus.

Ik zie een kruis in de uitgebloeide tulp. 

Wat een tulpen, trouwens. Vorige week langs de kant van de weg voor 50 cent (per bos!) gekocht. Niet helemaal mijn kleur, maar het idee om gewoon bij de boer een bosje tulpen te halen maakte me blij. Dat heb ik altijd al eens willen doen. Ze hebben een week lang fier rechtop gestaan. Nu zijn ze toch echt uitgebloeid. En ik weet niet waarom, maar uitgebloeide tulpen boeien me: hoe de nerven zichtbaar worden, hoe intens de kleur wordt. 
Bloedrood, verwelkt. 
Van een bloem een kruis. 
Armen open. 
Vandaag is het goede vrijdag. Morgen nieuwe bloemen kopen. Feest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!