maandag 14 maart 2011

zoete slofjes

Gezocht: baby van 3 weken tot 3 maanden die deze slofjes past! Aren't they sweet? Ik vond ze op Ravelry en was er meteen helemaal verliefd op! Voor 5 dollar had ik het patroon in huis. Ik kon eigenlijk niet wachten om er mee te beginnen. Maar eerst 'moest' ik nog iets anders afmaken. Dat zit zo. In januari, nog net in mijn pre-blog tijd, heb ik een prachtige cascadesjaal gemaakt (via Karin gevonden bij Lucy).  

Maar nu had ik er ook een voor mijn moeder beloofd voor bij haar donkerbruine winterjas. Na lang zoeken vond ik een mooie bol gemeleerde wol in prachtige kleuren: van lila, naar paars, bruin, petrol. Dus ik aan het haken. Maar... dit is het resultaat:


Een ieniemieniesjaaltje, of... een wokkel, of...  in ieder geval GEEN warme wintersjaal! Bovendien: hij KRIEBELT! Het is sokkenwol, dat wil je niet in je nek hebben. Maar goed, doorzetter of eigenwijs als ik ben: ik blijf doorhaken en doorhaken. Tegen beter weten in doorhaken tijdens het tv-kijken, in de hoop dat het toch, misschien, na heel veel toeren, toch nog iets zou worden. Ondertussen mocht ik niet aan iets nieuws beginnen. Afgelopen zaterdag heb ik de knoop doorgehakt. Ik ga er niet mee verder. Mijn moeder krijgt wel iets anders, de winter is bijna afgelopen.
Dus, eindelijk eindelijk mocht ik aan de slofjes beginnen. Nu nog wachten op een baby die ze past. Ik zal ze ook in een meisjeskleur maken ;-). En van die sokkenwol... iemand een idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!